Zajęcia indywidualne

Pedagog

Kim jest pedagog i jaki ma wpływ na rozwój dziecka?

Pedagog to specjalista, który wspiera dzieci i młodzież w rozwoju – nie tylko w nauce, ale także w sferze emocjonalnej, społecznej i motywacyjnej.

Dzięki połączeniu wiedzy teoretycznej i praktycznego doświadczenia, pomaga stworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko, w którym każde dziecko może się rozwijać na miarę swoich możliwości.

Działania Pedagoga:

Obserwuje i rozpoznaje potrzeby dziecka – zarówno w grupie, jak i indywidualnie.

Dostosowuje metody pracy do wieku, możliwości i zainteresowań dziecka.

Pomaga w pokonywaniu trudności szkolnych – w nauce, zachowaniu, relacjach z rówieśnikami.

Współpracuje z rodzicami i specjalistami, by zapewnić dziecku spójne wsparcie.

Motywuje i inspiruje, by dziecko odkrywało swoje talenty i rozwijało pasje.

Pedagog specjalny zapewnia indywidualne wsparcie dla dzieci ze specjalnymi potrzebami.


Pracuje z dziećmi, które mają:

  • trudności rozwojowe,
  • niepełnosprawności,
  • specyficzne trudności w uczeniu się,
  • zaburzenia koncentracji, emocji lub zachowania.

Jego zadaniem jest nie tylko nauczanie, ale przede wszystkim zrozumienie dziecka i dostosowanie odpowiedniego wsparcia do jego potrzeb.

Czym na co dzień zajmuje się pedagog specjalny?

  • Diagnozuje i obserwuje dziecko, aby poznać jego mocne i słabe strony.
  • Tworzy indywidualne programy nauczania i terapii, dopasowane do możliwości i tempa rozwoju dziecka.
  • Stosuje skuteczne metody pracy – np. elementy TUS, integracji sensorycznej, arteterapię, gry edukacyjne, terapię pedagogiczną.
  • Współpracuje z rodziną i specjalistami, tworząc kompleksowy system wsparcia.
  • Buduje motywację i samodzielność, pomagając dziecku uwierzyć w siebie i swoje możliwości.

Zajęcia pedagogiczne w Centrum Edukacji i Terapii „Łączymy Kropki”
są ukierunkowane na potrzeby rozwojowe dzieci i prowadzone są w formie:

  • Terapii ręki - zajęcia, których celem jest usprawnianie motoryki małej.

Zajęcia te poprawiają sprawność mięśni posturalnych, obręczy barkowej, mięśni rąk, dłoni i palców. Wspierają koordynację wzrokowo-ruchową i przygotowują do nauki pisania. Odbywają się w formie zabaw: ruchowych z elementami SI, manualnych, zręcznościowych oraz ćwiczeń grafomotorycznych.

  • Zajęć pedagogicznych z elementami TUS (zajęć rozwijających umiejętności społeczne).

Pomagają dzieciom lepiej radzić sobie w relacjach z rówieśnikami, wyrażać swoje emocje, komunikować się i współpracować w grupie.  Idealne są dla dzieci nieśmiałych, wycofanych (mających trudności w kontaktach społecznych) oraz tych dzieci, które szybko tracą kontrolę w sferze emocjonalno-społecznej.

  • Zajęć wspierających koncentrację uwagi, pamięci oraz funkcji poznawczych. Zajęcia te rozwijają logiczne myślenie, skupienie uwagi i zapamiętywanie.
  • Zajęć pedagogicznych dla dzieci pochodzenia Ukraińskiego, które chcą uczyć się języka polskiego.

Poprzez aktywną zabawę dzieci uczą się rozumienia poleceń, nazywania przedmiotów  i czynności, budowania dłuższych wypowiedzi oraz  poszerzają swój zasób słownictwa w języku polskim.

W Centrum Edukacji i Terapii „Łączymy Kropki” nasi pedagodzy i pedagodzy specjalni to osoby z pasją,
które pomagają dzieciom uwierzyć w siebie i osiągać sukcesy.